Velkommen til Azets MikroPro
I Azets MikroPro sidder et team med stor erfaring inden for regnskab og rådgivning. Vi tilbyder dedikeret hjælp til mindre erhvervsdrivende inden for områder som bogføring, skat, regnskab og etablering af virksomhed. Samtidig rådgiver vi om mange andre virksomhedsrelaterede spørgsmål.
Som kunde i Azets MikroPro har du dialog med MikroPro-teamets økonomikonsulenter og revisorer. Vi er altid klar til at hjælpe, lige fra opstartsfasen og selvfølgelig også, når du løbende har behov for hjælp og rådgivning i forbindelse med drift og opfølgning.
Ny kunde - hvad sker der nu?
Vi er glade for, at du har valgt et samarbejde med os, og vi ser frem til at rådgive dig. Herunder finder du information, som du skal være opmærksom på i forbindelse med opstarten af vores samarbejde.
Vi afholder et opstartsmøde, hvor agendaen kan variere. Typisk vil den se således ud, hvis vi skal assistere med bogføring:
- Azets’ forpligtelser i vores samarbejde - selve kontrakten.
- Gennemgang af Cozone og AzetsScan.
Azets cozone giver dig indsigt og overblik over dine økonomi- og løndata samlet ét sted.
-
- Drive (nem og sikker fildeling)
- Activity (et redskab til planlægning af aktiviteter og forankring af deadlines i organisationen)
- AzetsScan (løsning til håndtering af bilag)
- Ved opstartsmødet bedes du medbringe NemID til privat og erhverv samt MitID.
- Azets hjælper med tildeling af adgange til virksomhedens SKAT.dk, herunder skattekonto, moms og eIndkomst (hvis der udbetales løn i virksomheden).
- Vi opsætter bankintegration på din virksomheds ERP-system. Bemærk, at Nordea endnu ikke kan opsætte integration, og vi skal derfor bruge en kontokik-adgang.
- Tilmelding til leverandørservice
Hvis din virksomhed har et eksisterende ERP-system, bedes du give os adgang til det.
-
- e-conomic: adgang til aftalenummer 160184
- Dinero: giv adgang til Azets Insight A/S
- Billy: skriv til billys-dk@visma.com
- Uniconta: skriv en besked via https://www.uniconta.com/da/univisor/inviter-din-revisor-eller-bogholder/
Mød dit team
Vi er et helt team, der arbejder for dig, og du vil derfor opleve at have kontakt med flere forskellige konsulenter fra teamet, afhængig af den opgavetype, vi løser for dig. Er du nysgerrig på, hvem der sidder i dit team, så kan du møde os alle sammen lige her.
Souhaila El Mekki
Senior revisor
Jørgen Gjedsted Jensen
Senior revisor
Marcus Primdahl
Revisor
Faizan Asif
Junior Revisor
Mark Grabow Schytter
Manager
Liv Jensen
Økonomikonsulent
Berit Haugen Nielsen
Økonomikonsulent
Jinkai Zhang
Økonomikonsulent
Cæcilie Ihlenstadt Aagaard
Økonomiassistent
Tips og gode råd
Når vi indberetter selskabsselvangivelse og selvangivelser til SKAT, har vi brug for adgang til din erhvervskonto eller skattekonto. Se herunder hvordan du giver os adgang.
Giv din revisor/rådgiver adgang til din erhvervskonto.
Giv din rådgiver adgang til din skattekonto.
Giv din revisor adgang til at bruge SA Pro (selvangiv professionelt).
Få- og giv adgang til eindkomst.
Giv din rådgiver/revisor adgang til tast selv.
Disse blogindlæg indeholder relevant viden for dig.
Hvilken virksomhedsform skal jeg vælge?
Beskatning af fri bil - Nye regler for beregning
Hvad er en årsopgørelse og hvad er et oplysningsskema?
Nøgletal, formler og beskrivelser – Find det hele her
I disse guides gennemgår vi de punkter, der er vigtige at tage højde for i forbindelse med relevante emner.
Sådan kommer du helskindet igennem årsafslutningen
Tjekliste til generalforsamlingen
Guide til regnskabsafdelingen - hvem gør hvad hvornår
Guide om outsourcing af økonomifunktionen
Webinarer og events | Hver måned afholder vi en stribe webinarer om aktuelle og vigtige emner inden for fagområderne økonomi, skat, løn og HR. Det er gratis at deltage, og de fleste varer ca. en halv time.
Når først du er tilmeldt, vil du efterfølgende modtage både præsentation og optagelse af webinaret. Uanset om du har haft mulighed for at deltage eller ej. Se kalenderen her
Nyhedsbrev | Som kunde i Azets bliver du automatisk tilmeldt vores nyhedsbrev. Her vil du få information om vores seneste blogindlæg, guides, invitationer til webinarer og meget andet. Vores mål er at give dig værdifuld og relevant viden, som kan bruges i din hverdag.
Hvis du har kollegaer, som nyhedsbrevet også kunne være relevant for, så er de meget velkomne til at tilmelde sig her.
Azets bogføringspakker:
Basis: 1.050 kr./mdr. - max 300 bilag/år
Pro: 1.540 kr./mdr. - max 600 bilag/år
Premium: 2.560 kr./mdr. - max 1.200 bilag/år
Platin: Fra 3.260 kr./mdr. - Flere end 1.200 bilag/år
Læs mere hvis du har brug for hjælp til årsregnskaber, udvidet selvangivelse mm.
Måske har du også brug for ekstra tilvalg?
Basisløn lønløsning: 154 kr./lønseddel
Rykker- og inkassoservice: 50 kr./transaktion
Azets Cozone: fra 19 kr./mdr.
Ofte stillede spørgsmål og svar
Du skal have en licens til ERP regnskabsprogram med indscanningsmodul samt integreret bank modul.
Er du rådgivningskunde, er du automatisk tildelt en revisor. Dog anbefaler vi, at du sender dine henvendelser til mikropro@azets.com. Denne e-mail er altid bemandet, og i tilfælde af din revisors fravær, vil en anden konsulent og/eller revisor kunne hjælpe dig.
1.juli 2022 trådte den nye bogføringslov i kraft. Din virksomhed skal i den forbindelse opfylde nye krav, som bliver indført i forskellige etaper fra januar 2023. For eksempel bliver det fra 2024 lovpligtigt for din virksomhed at opbevare al regnskabsmateriale digitalt. Har du spørgsmål til hvad den nye bogføringslov betyder for din virksomhed, kontakt gerne din revisor.
Fristerne afhænger af, hvilken slags virksomhed du har.
- Har du en personligt ejet virksomhed, er skatteregnskab det samme som årsregnskab. Du skal indberette skatteregnskabet senest 30. juni efter regnskabsårets udløb.
- Har du et selskab, enten ApS eller A/S, skal du både indberette årsrapport og skatteregnskab. Fristen for indsendelse af årsrapporten er 6 måneder efter regnskabsårets udløb til Erhvervsstyrelsen og SKAT.
- Har du en momsregistreret virksomhed, skal der ogsåudarbejdes momsregnskaber. Se mere under punktet "Hvornår er der frist for momsindberetning”.
Har du en momsregistreret virksomhed, skal du udarbejde momsregnskaber. Bemærk, at hvis der ikke indberettes og betales moms rettidigt, vil virksomheden modtage en bøde på 800 kr. samt renter og gebyrer indtil betaling sker. Det er derfor vigtigt, at aftale tid for fremsendelse af materiale til MikroPro teamet efter momsperiodens udløb (kvartals- eller halvårsvis) således, at afstemning, indberetning og betaling kan ske i tide.
- Nyopstartede virksomheder skal afregne moms hvert kvartal og indberette og betale momsen 2 måneder efter kvartalets udløb. Det vil sige, at moms for første kvartal indberettes og betales senest første hverdag i juni.
- Små virksomheder med et momspligtigt salg på højst 5 mio. kr. om året skal afregne moms halvårligt. Moms for første halvår skal indberettes senest første hverdag i september, og moms for andet halvår skal indberettes senest første hverdag i marts i det efterfølgende år.
- Virksomheder med et momspligtigt salg på 5-50 mio. kr. om året skal afregne moms kvartalsvis. Momsen skal indberettes 2 måneder efter kvartalets udløb, ligesom ved nystartede virksomheder.
Som en del af vores service i forbindelse med vores pakkeløsning sender vi dig sms’er med info, som er relevant for dig og din virksomhed. Det kan f.eks. være en påmindelse om overholdelse af tidsfrist for indberetning af moms, indlevering af materiale til din revisor eller indberetning af årsrapport og selvangivelse.
Efter 1. januar 2023 er der nye regler med krav om digital opbevaring af materiale. Hvis du afleverer fysiske bilag, vil vi indscanne dem i systemet, men du skal betale for tidsforbrug i forbindelse med dette. Kontakt os, så kan kan vi hjælpe dig med at finde en digital løsning til bilagene.
Har du brug for få opbevaret dine mapper fysisk hos os, koster det et administrationsgebyr. Vi anbefaler at du aftaler et tidspunkt for, hvornår du afleverer mapperne. Skriv til mikropro@azets.com. Vores adresse er: Lyskær 3 CD, 2730 Herlev.
Her er en vejledning til, hvordan du giver Azets adgang til dit bogføringssystem. Nedenfor har vi samlet links til, hvordan du giver adgang i de mest almindelige bogføringssystemer:
Dinero:
https://dinero.dk/funktioner/regnskab-adgang/
https://dinero.dk/find-revisor/inviter-revisor/
Economic:
https://www.e-conomic.dk/regnskabsprogram/ordbog
https://www.e-conomic.dk/support/e-copedia
https://www.e-conomic.dk/support/artikler/giv-en-administrator-adgang-til-din-aftale
https://support.uniconta.com/hc/da/sections/360000615457-Firma
Du modtager en e-mail med opsætning af password, når der er oprettet en bruger. Tjek venligst din indbakkes spamfilter da meddelelsen har tendens til at ende der.
Azets Scan er din nemme løsning til håndtering af bilag. Løsningen fungerer med e-conomic og Uniconta. Du kan tage billeder af dine bilag eller fakturaer og sende dem direkte til din bogholder med mulighed for at vælge afdeling, projekt, årsag og betalingsmetode. Du vil også modtage en unik email-adresse til din AzetsScan-indbakke. Hertil kan du blot videresende modtagne fakturaer, du ellers modtager digitalt i PDF- eller billedformat.
Det er en gratis app, som kan hentes i AppStore og Google Play.
Du vil modtage en e-mail med login-oplysninger, når AzetsScan er oprettet - dette vil ofte ske i forbindelse med vores opstartsmøde.
Alle vores kunder skal igennem en kundekendskabsprocedure i henhold til hvidvaskloven. Dette sker før vi indgår aftale, men der er også krav om løbende opdateringer.
Vi samarbejder med virksomheden Visma Creditro om at udføre kundekendskabsproceduren.
Har du spørgsmål, kontakt os gerne på hvidvask-dk@azets.com
Vi har oplevet fejl på bankintegration, hvor der enten mangler eller er indlæst dobbelte transaktioner. Derfor skal der fremsendes et kontoudtog for hele året 01.01 - 31.12 i både csv- og PDF-format. På den måde kan vi stå inde for bankafstemningen, og det er samtidig din sikkerhed for, at alt er medtaget i bankafstemningen.
Vi vil gerne yde den bedste service og kunne besvare alle henvendelser - også i tilfælde af fravær. Indbakken hos MikroPro-teamet er dagligt bemandet af flere konsulenter.
Kontakt
Vi hører altid gerne fra dig.