Professionel administration af ejerforeninger og andelsboligforeninger

A/B Linnésgade er en andelsforening beliggende i hjertet af København og består af 65 andelsboliger og 5 erhvervslejemål. For over et årti siden indgik A/B Linnésgade et samarbejde med Azets for at få professionel assistance til de mange administrative opgaver, der følger med at drive en boligforening.

Se videoen og hør mere om, hvorfor A/B Linnésgade har valgt Azets som ejendomsadministrator.

Ejendomsadministration i hjertet af København

Foreningen A/B Linnésgade, blev stiftet i 1972 og huses i en ejendom fra 1882. Den rummer en bred beboersammensætning i alle livsfaser – fra børnefamilier til pensionister. Med grønne gårdarealer og kort afstand til både rekreative områder, skoler og byliv, kombineres storbyens puls med rolige rammer, hvilket gør foreningen til et attraktivt hjem for mange. Den daglige drift af en forening af denne størrelse indebærer en lang række administrative opgaver såsom huslejeindkrævning, bogføring og budgettering, der kræver både tid og ressourcer for at sikre en velfungerende og rentabel forening.

 

Fokus på udvikling frem for administration

Da bestyrelsen for Linnésgade AB valgte Azets som samarbejdspartner, var det pga. et ønske om at frigøre tid og ressourcer, så de i højere grad kunne fokusere på udviklingen af foreningen og sikre, at de stemningsfulde bygninger fortsat kunne danne en attraktiv ramme for beboerne – nu som i fremtiden. Azets har bistået med en bred vifte af administrative ydelser, fra de almene administrative processer som huslejeindkrævning og bogføring til juridisk rådgivning i forbindelse med renoveringsprojekter. Ved at outsource de tidskrævende administrative opgaver til Azets har bestyrelsen opnået en mere smidig og procesoptimeret administration, der sikrer overblik og skaber værdi for beboerne.

 

ProBo har gjort bestyrelsens arbejde meget lettere. Vi kan godkende fakturaer, se oversigter over medlemmer og kommunikere internt med beboerne. Det sparer os tid og gør administrationen langt mere overskuelig.”

Morten Mikkelsen
Bestyrelsesmedlem

ProBo: Fra skepsis til succes

Som en del af samarbejdet med Azets fik A/B Linnésgade adgang til ProBo – en digital platform, der samler foreningens økonomi, dokumenter og kommunikation ét sted. Med ProBo kan bestyrelsen nemt få adgang til alt fra vedtægter og regnskaber til referater og fakturagodkendelser, hvilket gør den daglige administration lettilgængelig og struktureret.  

Selvom der i starten var en vis skepsis over for at implementere et nyt system, så bestyrelsen hurtigt fordelene ved at samle alle administrative processer på én platform. Den intuitive brugerflade har gjort det nemt for bestyrelsen at godkende fakturaer, holde styr på medlemsoversigter og kommunikere med beboerne. 

Ved at samle foreningens data på én platform har A/B Linnésgade fået en mere strømlinet administration og et bedre økonomisk overblik, hvilket har gjort det muligt for foreningen at fokusere på fremtidige initiativer og projekter.

Meget mere end "bare" ejendomsadministration  

I samarbejdet med Azets har A/B Linnésgade oplevet værdien af en tæt dialog og professionel rådgivning. Foreningen værdsætter den løbende og uformelle kontakt, der gør det hurtigt at få svar på spørgsmål og hjælp til både daglige udfordringer og mere komplekse problemstillinger.  

 Azets’ forståelse for foreningens unikke behov har givet bestyrelsen en sikkerhed i, at de altid kan få præcis den hjælp og sparring, de har behov for. Gennem en løbende dialog og en løsningsorienteret tilgang har Azets skabt tryghed om de administrative opgaver og givet bestyrelsen den nødvendige sparring til at træffe velinformerede beslutninger. 

 “Det har været et samarbejde præget af tillid, personlig kontakt og professionel rådgivning. Der er en løbende dialog, og vi ringer eller skriver til hinanden ofte. Det er ikke kun en formel kontakt et par gange årligt. Vi får altid hurtige svar og den hjælp, vi behøver”, fortæller Morten Mikkelsen.

Resultater 

Gennem samarbejdet med Azets har A/B Linnésgade opnået følgende resultater: 

  • Personlig rådgivning og support: A/B Linnésgade har fået en administrativ løsning tilpasset deres behov, hvor bestyrelsen altid kan kontakte en professionel rådgiver for at få hjælp og support til både økonomiske, administrative og juridiske spørgsmål. 
  • Frigivet tid og ressourcer: Ved at outsource de administrative opgaver til Azets har bestyrelsen frigivet tid, der nu kan bruges på at udvikle foreningen og fokusere på fremtidige projekter. 
  • Effektivisering gennem digitalisering: Digitaliseringen af administrative arbejdsgange via ProBo har gjort bestyrelsesarbejdet mere effektivt og minimeret tidsforbruget på manuelle processer. 
  • Bedre overblik: Med ProBo har A/B Linnésgade fået et samlet økonomisk overblik og lettilgængelig adgang til vigtige dokumenter som vedtægter, referater og regnskaber – alt samlet på én brugervenlig platform.

Læs mere om, hvordan vi kan hjælpe din ejer- eller andelsboligforening her

Har du brug for mere information?

Udfyld formularen og så kontakter vi dig hurtigst muligt.

Du er også velkommen til at ringe på 70 232 232 eller skrive til os på dialog-dk@azets.com

Ja, vær venlig at håndtere min anmodning. Jeg accepterer, at Azets modtager og gemmer mine kontaktoplysninger i overensstemmelse med Privacy Statement

Ja tak, jeg vil gerne tilmeldes nyhedsbrevet fra Azets. Jeg kan til enhver tid afmelde mig igen.