Whistleblower-ordning - Er I klar til d. 17. december?

Inden d. 17. december 2023 skal alle private virksomheder på mellem 50–249 ansatte have etableret en whistleblower-ordning. Og det er ikke en ’bare lige’-opgave.
 
Det er en omfattende opgave at få etableret en intern whistleblower-enhed, der lever op til alle lovens krav, især at sikre beskyttelse af indberetningen og whistlebloweren, samt at sikre den korrekte håndtering af indberetningerne, inden for de tids- og formkrav, som loven angiver.
 
På dette webinar kigger vi på:
 
  • Hvorfor skal I have en whistleblower-ordning?
  • Hvad er de grundlæggende lovkrav?
  • Fortrolighed og beskyttelse af whistlebloweren
  • Vigtige tidsfrister
  • Krav om opfølgning

Oplægsholder

Lisbeth Lindorff Riis

Head of HR Legal
Lisbeth Lindorff Riis er uddannet Cand.merc.jur fra Handelshøjskolen i Århus og senere Cand.jur fra Københavns Universitet. Lisbeth har 19 års erfaring med juridisk rådgivning inden for HR, herunder persondataretlige problemstillinger.

Ja, jeg ønsker, at Azets sender nyhedsbreve, information om services og invitationer til events

Jeg er informeret om, at jeg kan læse om, hvordan Azets håndterer mine persondata her. Jeg er klar over, at jeg kan ændre mine tilmeldinger eller afmelde mig fra al e-mail kommunikation