Status på den nye bogføringslov

Den nye bogføringslov trådte i kraft d. 1. juli 2022 og har dermed allerede nogle år på bagen. Indtil i sommers var det primært den del, der vedrører procedurebeskrivelser, som virksomheder skulle forholde sig til, og d. 1. juli 2024 trådte kravet om digital bogføring i kraft.

På dette webinar tager vi en status på den nye bogføringslov og kigger nærmere på kravet om digital bogføring, der er trådt i kraft senest:

  • Overordnet introduktion til den nye bogføringslov og status på ikrafttrædelse
  • Hvilke virksomheder er omfattet af kravet om digital bogføring?
  • Hvilke typer af bilag skal opbevares digitalt?
  • Hvordan ved du, om et system er godkendt til digital bogføring og opbevaring af bilag?
  • Hvordan opbevares et bilag digitalt?
  • Hvilke datoer og deadlines er vigtige at have styr på?
  • Hvad er konsekvenserne ved ikke at overholde reglerne om digital bogføring?

Oplægsholder

Jørgen Gjedsted Jensen

Senior Revisor