Hvad er green washing - og hvordan undgår man at få bøder og dårligt image ved at gøre sig grønnere end ens produkter kan bære?
Det er populært at markedsføre sig med klimavenlige løsninger og grønne produkter. Politikere og myndigheder har hævet ambitionsniveauet med klimamålene – og forbrugerne og industrien følger med.
Men hvornår går man for langt som virksomhed i sin iver for at fremstå grøn og klimavenlig? Er der nøjagtige grænser – eller er der mere tale om moralske guidelines?
Hvad siger loven – og hvad siger etikken? Hvordan kan det påvirke din virksomheds image og brand value – eksempelvis i forbindelse med en virksomhedshandel, hvis man pludselig står med en green washing-sag?
Rune Tarnø giver eksempler på kæmpe koncerner og mindre virksomheder, der er gået over stregen og er blevet sendt i retten blandt andet af klimaorganisationer, der står vagt om borgernes rettigheder og beskyttelsen af klimaet.
Som altid har du mulighed for at stille spørgsmål i chatten under udsendelsen – og høre Rune Tarnøs bud på et svar.
Oplægsholder
