Hvordan skaber man både lønsomhed og brand value i et volumenmarket?
Georg Nielsen, som har stået i spidsen for Continental Dæk Danmark A/S i 18 år og har haft salg- og marketingjobs i Danmark og udlandet, giver sine perspektiver på, hvordan man kan øge fokus på livscyklusbetragtninger såsom Total Cost of Ownership (TCO) og Life Cycle Analysis (LCA) samtidig med at man skaber både lønsomhed og brand value i et volumenmarked.
Continental er en global anerkendt producent af dæk og udvikler også intelligente løsninger inden for trafiksikkerhed. De er et premium brand med store investeringer i forskning og udvikling (R&D) og beskæftiger flere software-programmører end Apple.
Med det øgede fokus på Total Cost of Ownership (TCO) og Life Cycle Analys (LCA) er indkøbsprisen ikke længere den eneste faktor, der er vigtig, selv i volumenmarkedet. Så hvordan anvender Continental denne nye tilgang til håndtering af store indkøbsaftaler og flådekunder?
Continental har også en stærk branding-strategi og støtter aktivt sports- og sundhedsevents som Tour de France og KMD Ironman. Desuden er de en aktiv partner i Børneulykkesfonden med Trafiklegepladsen. Hvad ligger der bag disse partnerskaber, og hvordan kan medarbejdere og samarbejdspartnere drage fordel af disse engagementer?
Georg Nielsen fører os ind i universet bag de strategiske overvejelser og beslutninger om fokus på R&D og branding, som har bidraget til at fastholde Continental som en stærk spiller på markedet uanset konjunkturerne.
Oplægsholder
